۹ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

مدیرعامل شرکت زیرساخت وزارت راه:

بالاترین اعتبار را به استان اردبیل دادیم

بالاترین اعتبار را به استان اردبیل دادیم

اردبیل- مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی گفت: بالاترین اعتبار را در سال‌جاری با رقم یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان اردبیل دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی راه آهن میانه-اردبیل اظهار داشت: ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های شرکت ساخت وتوسعه تخصیص یافته است که از این میزان بیش از ۱۰ درصد به استان اردبیل اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این تخصیص‌ها به منظور تکمیل طرح‌های راه و بزرگراهی استان و اتمام راه آهن میانه-اردبیل به عنوان یکی از اولویت‌های ریلی کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور به روند احداث پروژه عظیم راه آهن میانه-اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر واقع در یکی از صعب العبورترین مناطق کوهستانی اشاره کرد و گفت: عبور ۱۲۵ کیلومتر از مسیر راه آهن میانه-اردبیل در مناطق کوهستانی و تپه ماهور نشان‌دهنده سختی کار در این پروژه عظیم ریلی است که تلاش می‌کنیم با تأمین منابع مورد نیاز از محل اعتبارات و سایر منابع این پروژه را به اتمام برسانیم.

خادمی افزود: در حال حاضر زیرسازی مسیر ۹۵ درصد و روسازی ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد است که مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها ۲۳۶ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکی و ۴۴ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در این مسیر باقی مانده و مابقی کارها به غیر از لاینینگ تونل‌ها به طول ۵۰۰ متر و عرشه پل به طول ۳۳۰ متر به سرانجام رسیده است.

خادمی با تاکید بر تأمین ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری ادامه داد: یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در این پروژه است و در تکمیل ساختمان ایستگاه‌ها نیز، ایستگاه اردبیل به پیشرفت ۹۸ درصدی و ایستگاه فیروزآباد به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده و از ابتدای امسال نیز ۸۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تمام تلاش ما این است با در نظر گرفتن سختی عملیات اجرایی این پروژه و تخصیص اعتبارات این پروژه را پیش ببریم تا در زمان مناسب آماده بهره برداری شود.

کد خبر 5980628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ازکارکنان پروژه IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      9 3
      این پروژه تاشهریورسال آینده هم به بهره‌برداری نمیرسه
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      11 2
      تمدید وعده‌های گذشته
    • عبادالله احمدی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      11 0
      آقای وزیر جاده خلخال به طارم چه میشود
    • محمود IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      11 5
      پروژه خیلی مهم است وازآن مهمتر اتصال اردبیل به بیله سوار وجمهوری آذربایجان است واز پروژه رشت آستارا هم بهتر عمل میکند
    • ایران بان IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      6 1
      خب ، حتما استان اردبيل پردرآمد ترین استان بوده ،وگرنه که فکر نکنم نسبت به استان های محروم یا پردرآمد بخواد بی عدالتی انجام بشود.
    • ایرانی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      10 1
      لطفاً شهر خلخال رو هم دریابید.خلخال پتانسیل جذب گردشگر رو هم داره.ولی بسیار فراموش و عقب نگه داشته شده است
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      1 1
      چرا!
    • جواد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      13 2
      اردبیل شهر مظلومی است .خیلی بایستی بهش رسیدگی بشه.